۱۳۹۴ مهر ۱۴, سه‌شنبه

حماقت مرز ندارد

فک می‌کردم یه رسم و رسوم‌های مزخرف و به شدت آزاردهنده منسوخ شده و یا تو خانواده‌های خیلی سنتی و قدیمی وجود داره ولی فهمیدم حماقت و افکار غلط تا وقتی آدمیزادی روی این کره خاکی هست وجود داره و خواهد داشت.
وقتی درباره ختنه زنان تو قبایل آفریقایی می‌خوندم فک می‌کردم این قضیه مربوط به اون مناطق ولی بعد خوندم که نخیر همین دور و اطراف خودمون نه تنها در قدیم زیاد بوده بلکه هنوز هم هست.
گاهی فک می‌کنم این ظلمی که زنان در حق هم جنسای خودشون می‌کنن بد‌تر از هر ظلم دیگه است. اینکه مثلن مادر شوهری منتظر باشه تا شاخ شمشادش مدرک و سند بده بهش که بلکه اونی که باهاش ازدواج کردم دختر بوده و الخ... یعنی چی آخه؟!
فک می‌کردم این چیزا مال قدیماست خبر نداشتم تو خیلی از خانواده‌ها با شدت و حدت این جریان‌ها ادامه داره و زن‌های به اصطلاح بزرگ‌تر خانواده چطور دارن در خصوصی‌ترین بخش‌های زندگی یه زوج سرک می‌کشن.
گاهی به این فک می‌کنم که کلن باید نسل ما ایرانی‌ها منقرض بشه و یه نسل جدید بدون رگ و ریشه‌هایی که بخواد هی به گذشته و نژادش بباله و فخر بفروش از نو متولد بشه به دور از این همه تعصبات احمقانه، این همه خرافات، این همه ظلم، این همه جهل و جزم اندیشی.
سرک کشیدن تو حریم خصوصی زناشویی یه خط قرمزه به نظر من ولی نمی‌دونم چطور بعضیا اون رو به عنوان یه موضوع عادی و پیش پا افتاده می‌دونن و تو جمع خیلی راحت درباره‌اش شروع می‌کنن به متلک پرونی و مسخره بازی.
انقد تو مسایل فرهنگی مشکلات عمیق داریم که با هر چی هم تلاش بشه این مشکلات سرجاشون میمونه و متاسفانه از نسلی به نسل دیگه منتقل می‌شه. اینکه آدم فک کنه آدم‌ها می‌رن دانشگاه یا تو اجتماع هستند و یان باعث تغییر فکر و نگرششون می‌شه شاید تا حدودی درست باشه ولی تعصب جاهلانه و حماقت کاری به تحصیلکرده بودن و نبودن، فقر و ثروت و الخ نداره هر چند که فقر عامل خیلی از کمبود‌ها و بدبختی هاست ولی الزامن آدم‌های ثروتمند شعور بیشتری ندارن.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر